A contaminación cae á metade en Galicia co estado de alarma

24/03/2020

Línea Verde

info@lineaverdemunicipal.com

partir do primeiro día laborable tras decretarse o estado de alarma, as estradas galegas pasaron a contar coa metade de coches que a principios da semana anterior, cando aínda non se expuxo nin a suspensión das clases nos colexios da comunidade. 

O descenso na densidade do tráfico traduciuse deseguido nunha mellora da calidade do aire das cidades galegas. Os niveis de óxidos de nitróxeno (NOx), un dos contaminantes máis daniños para a atmosfera procedentes dos vehículos, reducíronse nun 67, % nas sete grandes urbes.

«O cese da actividade provoca unha reducción das emisións inmediata, hai unha clara reacción de causa-efecto», explica o químico Manuel Vellón, responsable da área de avaliación ambiental na empresa Troposfera. Pon como exemplo os protocolos de contaminación de Madrid, onde se restrinxe o tráfico de vehículos en determinadas zonas en canto supéranse os limiares de contaminación fixados.

As estacións do barrio de Coia, en Vigo , e da rúa Eulogio Gómez Franqueira, en Ourense , recompilaron uns índices que laminan os niveis de NOx por encima do 76 % entre os luns 8 e 16. No último caso, a localización do medidor nunha zona baixa e pegada a unha avenida deixa sempre valores moi altos, case similares aos rexistrados na Avenida de Castelao, onde se atopa a estación viguesa.

Na Coruña, a rede de vixilancia de calidade do aire do concello rexistra no parque de Santa Margarita unha media diaria de 4,7 microgramos por metro cúbico fronte aos 22,8 do luns anterior. Con todo, a finais de semana volveu mostrar valores practicamente similares á anterior. 

A diferenza do resto de cidades galegas, A Coruña conta con industrias pesadas na súa área metropolitana que contribúen á que a contaminación atmosférica se manteña a pesar da diminución de vehículos. O medidor mostra índices inferiores aos de Vigo e Ourense xa que, ademais de partir dun organismo diferente, sitúase nun parque.

Os aparellos de Lugo Pontevedra tamén deron conta dos efectos que tiveron na atmosfera as restricións de movementos nas estradas, cos nivel de óxido de nitrogeno reducidos á metade. 

En Ferrol , con todo, mantéñense practicamente os mesmos índices que na semana anterior, aínda que quedan por baixo dos 10 microgramos por metro cúbico. A estación ferrolá está no parque Reina Sofía, unha zona céntrica que habitualmente conta cunha baixa densidade de tráfico.

Efectos sobre a saúde

«Os impactos na saúde non se notan a curto prazo, aínda que si nalgunhas patoloxías como asma e outras enfermidades respiratorias», apunta Vellón. O dióxido de nitróxeno está relacionado con diversas afeccións do aparello respiratorio, como a bronquite aguda, e pode inducir a unha diminución da capacidade dos pulmóns. 

Así, os principais prexudicados polos altos niveis destes contaminantes na atmosfera das cidades son as persoas con alerxias e os asmáticos, ademais das embarazadas. Con todo, coas actuais medidas de restrición de movementos, os efectos desta diminución nos niveis de NOx apenas son perceptibles para a poboación. «Sería perfecto se esta situación fose voluntaria ou por políticas medioambientais, esta non é unha situación ideal», recoñece o experto.

As medicións de dióxido de nitróxeno e outros contaminantes emitidos polos vehículos de motor xa reflectiron valores inferiores nas primeiras zonas que decretaron o confinamento, como China ou Lombardía, en Italia. Tamén en cidades españolas como Madrid, Barcelona ou Valencia rexistráronse niveis 50 puntos inferiores aos recolleitos habitualmente.

La Voz de Galicia

Actualidade ambiental

Cerrar [X]Uso de cookies

Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios y recopilar datos estadísticos sobre hábitos de navegación. El uso de cookies es necesario para la notificación de incidencias. Si continúa navegando, consideramos que acepta su uso. Puede obtener más información, o bien conocer cómo cambiar la configuración, en nuestra Política de cookies